Er du vores nye terapeutiske rådgiver?

Brænder du for at støtte og hjælpe mennesker i krise gennem terapeutisk arbejde, har du et godt kendskab til og forståelse af sorg og nyere sorgteori, og kan du samtidig lide at arbejde i en organisation (NGO), med fokus på fællesskab og faglig refleksion og udvikling? Opgaverne vil primært være det terapeutiske arbejde, og du skal derfor brænde for det terapeutiske arbejde men vil også indeholde andre administrative, organisatoriske, undervisningsmæssige og praktiske opgaver.

Hvem er vi?

Vi er et team på 10 ansatte i sekretariatet i Hellerup, herunder direktøren, én administrativ medarbejder, to kommunikationsansvarlige og seks terapeutiske rådgivere. Derudover har vi 30-40 tilknyttede frivillige medarbejdere samt en bestyrelse. Vi værner om et godt, inspirerende og trygt arbejdsmiljø, og vi brænder alle for at tilbyde de mest fagligt kvalificerede tilbud til forældre, der har mistet et barn.

Dine arbejdsopgaver

Som terapeutisk rådgiver vil dine arbejdsopgaver være:

  • At besvare indkomne opkald i den telefoniske rådgivning fra forældre, pårørende og fagpersoner
  • At have planlagte terapeutiske forløb via telefon eller zoom med forældre, der er i forløb hos dig
  • At undervise på vores sorgseminarer
  • At undervise relevante fagpersoner og på arbejdspladser
  • Løbende ad hoc-opgaver

Om dig

Du har terapeutisk erfaring med at arbejde med mennesker i krise og sorg, og en anerkendt terapeutisk uddannelse eller tilsvarende. Derudover skal du kunne lide at arbejde med administrative, organisatoriske og praktiske opgaver. Ligeledes skal du trives i selv at tilrettelægge din arbejdsdag, hvor du jonglerer mellem terapeutiske samtaler og administrative opgaver ugens fem hverdage.

Da vi søger den helt rigtige terapeutiske rådgiver, er vi åbne for, at du kan bo længere væk, fx Fyn, Jylland. Bor du udenfor Sjælland og øerne, er det et krav, at du minimum to dage om ugen er på sekretariatet i Hellerup (Pt. tirsdag og onsdag). Resten af tiden bestemmer du selv om du vil komme herind. Du skal være indstillet på at arbejde 3-5 weekender om året. Du må ikke have klienter eller anden terapeutisk bibeskæftigelse ved siden af din ansættelse.

Hvad tilbyder vi dig?

Vi tilbyder dig til gengæld at være en del af en anerkendt landsdækkende organisation, hvor du hver dag er en vigtig støtte for forældre i sorg. Du bliver del af et hyggeligt sekretariat, hvor vi passer godt på hinanden. Vi er ikke lønførende,  (startløn på 37 t er på 33.600 kr. plus pension) men vi går op i at være et stærkt fagligt funderet team, hvor vi løbende prioriterer kurser og seminarer inden for sorgområdet, så vi altid er opdateret på nyeste viden og forskning. Desuden har vi løbende gruppesupervision.

Ved spørgsmål til stillingen, kontakt direktør Birgitte Sofia Horsten på Birgittesofia@foraeldreogsorg.dk eller terapeutisk rådgiver Anne@foraeldreogsorg.dk eller Camilla@foraeldreogsorg.dk.

Er du interesseret, så send os din ansøgning senest 30. august kl 12

Opstart er november 2023 eller før. Vi forventer at afholde samtaler i uge 36 og/eller 37

Ansøgningen sendes til Anne@foraeldreogsorg.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!